SDP:n Ojala-Niemelä: Kemin biotuotetehtaan tieyhteyksiä parannetaan

Kansanedustaja Johanna Ojala-Niemelä (sd.) on ilahtunut hallituksen tänään päättämästä toisesta lisätalousarvioesityksestä vuodelle 2022. Osana lisäbudjettia hallitus esittää 3 miljoonan euron määrärahaa ja yhteensä 14 miljoonan euron valtuutta Sahasaarenkadun tieyhteyteen Kemin biotuotetehtaalle. Hanke on tehtaan toiminnan kannalta keskeinen, sillä sen avulla pystytään purkamaan liikenteellisiä pullonkauloja tehtaan ympäriltä. Tämä onkin hyvää jatkoa jo aiemmin päätetyille investoinneille tehtaan infraan.

– Iloitsen siitä, että Lappiin saadaan tämä tärkeä liikenneinvestointi. Hankkeen eteen on tehty merkittävää edunvalvontatyötä, joten on hienoa nähdä, että asia etenee, Ojala-Niemelä kommentoi.