Evästeasetukset

Välttämättömät evästeet

Nämä evästeet ovat välttämättömiä sivujemme teknisen toiminnan kannalta, eikä niitä voi kytkeä pois päältä. Toiminnalliset evästeet ovat keskeisiä esimerkiksi sivujemme selaamisen ja sivujemme ominaisuuksien käyttämisen kannalta.

Analytiikka

Nämä evästeet keräävät ainoastaan anonyymia tietoa siitä, kuinka sivujamme käytetään. Analytiikkaevästeiden avulla pystymme mittaamaan ja analysoimaan sivujemme toimintaa. Käytämme näitä evästeitä esimerkiksi tietääksemme, mikä sivujemme sisällöistä on suosittua sekä varmistaaksemme, että kävijät löytävät heille merkitykselliset sisällöt. Kaikki kerätyt tiedot ovat tilastollista aineistoa, eikä niistä voi tunnistaa henkilöitä. Voit kuitenkin halutessasi poistaa näiden evästeiden käytön milloin tahansa.

Kohdistus- ja mainosevästeet

Kohdennamme mainontaamme, jotta voimme tavoittaa SDP:n politiikasta kiinnostuneista ihmisiä mahdollisimman hyvin. Voimme käyttää näitä evästeitä esimerkiksi sinulle kohdennetun mainonnan täsmällisyyden ja kiinnostavuuden parantamiseen. Evästeitä voidaan käyttää myös sivujemme sisällön tekemiseksi sinua kiinnostavammaksi. Tietojen kerääminen perustuu selaimesi tai laitteesi yksilölliseen tunnistamiseen. Voit halutessasi poistaa näiden evästeiden käytön milloin tahansa.

SDP:n Niina Malmilta tukea Teollisuusliiton avaukselle polttoainekompensaatiosta

Ajankohtaista 11:08

Teollisuusliitto esittää matkakuluvähennyksen korottamista polttoaineen hinnan nousun kompensoimiseksi palkansaajille. SDP:n varapuheenjohtaja, kansanedustaja Niina Malmin (sd.) mielestä esitys on varteenotettava.

– Kannatan asian pikaista selvittämistä. Vähennys ei vaikuta pysyneen nopean hinnan nousun perässä. Tarkastelusta vastaa kuitenkin tällä hetkellä Verohallinto, ei eduskunta. Eikä asian muuttaminen ole ihan helppoa, joten siksi on tärkeää ensin selvittää, vaikka tiedän, että näin sanomalla en saa politiikassa irtopisteitä, Malm kommentoi.

Malm esittää, että yksi mahdollinen keino voisi olla myös työmatkavähennyksen ylärajan korottaminen. Se kohdistuisi juuri sinne, missä tarve on suurin eli alueille, joilla välimatkat ovat pitkiä ja oma auto välttämättömyys.

– Polttoaineen hinnan nousu johtaa kulujen kasvuun erityisesti heillä, joiden on pakko ajaa pitkiä työmatkoja. Siksi mielestäni nyt olisi syytä tarkastella myös vähennyksen ylärajan tasoa. Kuten Teollisuusliittokin kommentoi, kasvaneet kustannukset eivät saa vaikuttaa ihmisten mahdollisuuteen tehdä työtään, Malm alleviivaa.

Teollisuusliiton tavoin Niina Malm pitää polttoaineveron laskemista ongelmallisena keinona.

– Selvitysten mukaan polttoaineveron laskeminen vaikuttavasti olisi todella kallis toimi, jota olisi pakko paikata muilla veronkorotuksilla tai leikkauksilla. Aiheellinen huoli on, että bensa jatkaa joka tapauksessa kallistumistaan ja Suomelle jää lopulta käteen vain miljardiluokan lovi valtiontalouteen, Malm huomauttaa.