SDP:n Mika Kari: Nyt alkoi tapahtua pienyrittäjäasioissa

Kansanedustaja Mika Kari (sd.) kannustaa hallitusta jatkamaan toimia yrittäjien tilanteen parantamiseksi.

– Olen iloinen siitä, että valtiovarainministeri Antti Rinne (sd.) ei aikaillut tarttuessaan pienyrittäjien ja itsensä työllistävien asioihin. Hän mm. ajaa yritysten alv-alarajan nostamista 8500 eurosta kymmeneen tuhanteen euroon. Tämä avaus on tervetullut yritysten liiketoiminnan käynnistämisvaiheeseen.

– Eräs toinen konkreettinen teko yrittäjien eteen olisi sairasloman omavastuuajan lyhentäminen neljästä päivästä yhteen. Se olisi erittäin tarpeellinen muutos yrittäjien sosiaaliturvan parantamiseksi.

– Nyt on saatu käyntiin laajamittainen keskustelu ja tekemisen ilmapiiri suomalaisen pienyrittäjyyden tukemiseksi. Suomalaisista yrityksistä valtaosa on pien- ja keskisuuria yrityksiä. Yritysten liikevaihdosta yli puolet syntyy pk-yrityksissä ja pk-sektorin osuus Suomen BKT:sta on reilu 40 prosenttia. Uuden työn luomiseksi tarvitaan määrätietoisia toimia pk-yritysten kasvuedellytysten vahvistamiseksi.

Lisätietoja: kansanedustaja Mika Kari, 050 512 0279