SDP:n Marin pitää Räsäsen puheita hälyttävinä

SDP:n varapuheenjohtaja Sanna Marin pitää Päivi Räsäsen puheita tasa-arvoisen avioliitolain mahdollisesta kumoamisesta hälyttävinä.  Kristillisdemokraattien puheenjohtaja sanoi tänään puoluevaltuuston kokouksessa Vantaalla, että eduskunnan perjantaina hyväksymä avioliittolain muutos on mahdollista kumota, jos seuraavasta eduskunnasta ja hallituksesta löytyy siihen riittävästi tahtoa.

– Eduskunta on käsitellyt aloitteen ja hyväksynyt sen. Sitä on kunnioitettava myös jatkovalmistelussa, Marin sanoo.

– Kansalaisaloitteen hyväksyminen on paitsi merkittävä edistysaskel tasa-arvon ja yhdenvertaisuuden näkökulmasta, se myös valaa uskoa demokratian toimivuuteen. Jopa Päivi Räsäsen uskoisi kunnioittavan eduskunnan tahtoa ja kansanvaltaa, Marin kommentoi.

Marinin mielestä Räsäsen puheet ovat vaarallisia ja voivat pahimmillaan heikentää kansalaisten uskoa demokraattiseen vaikuttamiseen.