SDP:n Malm talousarviota täydentävästä esityksestä: Hallitus panostaa suomalaisten työhyvinvointiin

SDP:n varapuheenjohtaja, kansanedustaja Niina Malm on tyytyväinen hallituksen päätökseen vahvistaa työelämän ja työhyvinvoinnin kehittämisohjelman rahoitusta kuudella miljoonalla eurolla. Ehdotus lisäyksestä sisältyy hallituksen tänään antamaan valtion vuoden 2021 talousarviota täydentävään esitykseen.

– Pääministeri Marinin hallituksen tavoitteena on, että vuoteen 2030 mennessä Suomessa on maailman paras työhyvinvointi. Tavoitteen saavuttamista tukee täydentävään esitykseen sisältyvä kuuden miljoonan euron lisäys työelämän ja työhyvinvoinnin kehittämisohjelmalle. Hallitus osoittaa tällä konkreettisella teolla olevansa vahvasti sitoutunut tavoitteeseensa maailman parhaasta työhyvinvoinnista, Malm sanoo.

Malm kiittelee hallitusta myös alueiden kasvun ja elinvoiman tukemisesta talousarviota täydentävällä esityksellä. Hallitus ehdottaa 40 miljoonan euron lisäystä, joka kohdistuu muu muassa äkillisiin rakennemuutoksiin varautumiseen, alueellisiin innovaatioihin ja kokeiluihin sekä aluekehitysrahoitukseen.

– Alueiden kasvun ja elinvoiman tukeminen on tärkeää poikkeuksellisessa koronatilanteessa, joka haastaa alueita eri tavoin. Talousarviota täydentävään esitykseen sisältyvät panostukset ovat johdonmukaista jatkoa hallituksen jo tekemiin päätöksiin, joilla tuetaan vaikeasta koronatilanteesta selviytymistä, Malm päättää.