SDP:n Mäkisalo-Ropponen ja Eskelinen: Talousarviossa tärkeitä investointeja Pohjois-Karjalaan

-Tänään julkistetussa valtiovarainvaliokunnan mietinnössä ensi vuoden budjetista on vahvasti huomioitu myös Pohjois-Karjalan kehittäminen, iloitsevat kansanedustajat Merja Mäkisalo-Ropponen (sd) ja Seppo Eskelinen (sd).

Eduskunta on valiokuntakäsittelyssä lisännyt määrärahoja tulevalle vuodelle Lintulan luostarin toiminnan kehittämiseen sekä Lieksan Vuonislahden ja Kesälahden Sarvisalontien kunnostukseen.

-Olen äärimmäisen iloinen Lintulan luostarin saamasta tuesta, Mäkisalo-Ropponen jatkaa. –Tuen turvin luostari voi kehittää omaa elinkeinotoimintaansa, joka taas vahvistaa luostarin taloudellista tilannetta. Erityisen tärkeää tämä on nyt vallitsevana korona-aikana, kun luostarin tulot matkailun osalta ovat romahtaneet.

-On hienoa, että valiokunta on mietinnössään huomioinut sekä Lieksan Vuonislahdentien että Kesälahden Sarvisalontien kunnostuksen, sanoo Eskelinen. Molemmilla teillä on merkittävä vaikutus maakunnan elinkeinotoimintaan.

-Vuonislahdentien kunnostus palvelee erityisesti turismia ja matkailijoita ja Sarvisalontien kunnostus taas tukee alueen maataloutta, erityisesti mansikanviljelyä, Eskelinen jatkaa.

-On äärimmäisen tärkeää, että määrärahoja suunnataan tasaisesti koko Suomen kehitykseen, mistä Pohjois-Karjalan saama rahoitus on hyvä esimerkki. Eskelinen ja Mäkisalo-Ropponen päättävät.