SDP:n maahanmuuttoa käsittelevä väliraportti julkaistu

SDP:n maahanmuuttotyöryhmän väliraportti työperäisestä maahanmuutosta on julkaistu. Osaraportti käsittelee työperäistä maahanmuuttoa ja sosialidemokraattien työperäistä maahanmuuttoa ohjaavia periaatteita.

Raportissa tarkastellaan työperäisen maahanmuuton tarvetta ja perusteita pitkällä aikavälillä sekä kuluvalla ja tulevalla vaalikaudella. Raportissa esitetään toimenpide-ehdotuksia työperäiseen maahanmuuttoon liittyvien ongelmien ratkaisemiseksi.

Raportti on ensimmäinen osa myöhemmin valmistuvasta kokonaisuudesta, jossa tarkastellaan työperäisen maahanmuuton lisäksi myös kotouttamis-, turvapaikka- sekä pakolaispolitiikkaa.

Lataa Tavoitteena hallittu maahanmuutto -väliraportti tästä (.pdf)