SDP:n lista täyteen: Mikkonen ja Paananen ehdokkaiksi

SDP:n puoluehallitus valitsi tänään pitämässään kokouksessa puolueen europarlamenttivaaliehdokkaiksi Anna-Kristiina Mikkosen ja Reijo Paanasen.

Yhteiskuntatieteiden maisteri Anna-Kristiina Mikkonen, 29, työskentelee Linnalan Setlementin projektiasiantuntijana ESR -hankkeessa Etelä-Savossa. Mikkonen on aiemmin työskennellyt muun muassa keväällä 2008 Euroopan parlamentissa Riitta Myllerin toimistossa Brysselissä. Lisäksi hän opiskelee jatko-opintoja yliopistossa.

Mikkosella on kokemusta lukuisista luottamustoimista. Hän toimii muun muassa Savonlinnan kaupunginvaltuuston puheenjohtajana ja Suomen Setlementtiliiton hallituksen jäsenenä.

SDP:n puoluesihteerinä työskentelevä Reijo Paananen, 49, on aiemmin työskennellyt muun muassa SAK:ssa viestintäpäällikkönä (2011-2012), EU-asiantuntijana (2010-2011) ja järjestöpäällikkönä (2006-2010). Sosialidemokraattisessa puolueessa hän on työskennellyt tiedotussihteerinä (2003-2006) ja vaalipäällikkönä vuoden 2004 europarlamenttivaaleissa.

Paananen on opiskellut muun muassa järjestöjohdon koulutus­ohjelmassa v. 2007 (Tampereen yliopiston täydennyskoulutuskeskus) ja viestintäpäällikön koulutusohjelmassa v. 2005 (Inforviestintä Oy ja ProCom – Viestinnän ammattilaiset ry). Hän on suorittanut tiedottajan tutkinnon Markkinointi-Instituutissa.

Myös Paanasella on kokemusta lukuisista luottamustehtävistä. Hän on toiminut muun muassa Euroopan talous- ja sosiaalikomitean jäsenenä ja Suomen Nuorisoyhteistyö Allianssin puheenjohtajana.

Mikkosen ja Paanasen ehdokkuuksien myötä puolueen vaalilista on täynnä. SDP lähtee tavoittelemaan kahdenkymmenen ehdokkaan voimin kolmea paikkaa europarlamentissa.