SDP:n Lindtman vastaa Orpolle

SDP:n Lindtman vastaa Orpolle

Päivän Ilta-Sanomissa oppositiojohtaja näyttää olevan huolissaan hallituksen perinnöstä.

Katsotaanpa tarkemmin.

👉 Työllisten määrä historian ennätystasolla
👉 Työllisyysasteen ero Suomen ja Ruotsin välillä koko 2000-luvun pienin
👉 Veroaste alhaisimmalla tasolla 10 vuoteen (alimmalla kuin kertaakaan nykyisen oppositiojohtajan ollessa hallituksessa)
👉 Pandemia-ajan velkaantuminen euroalueen kolmanneksi pienin
👉 Velkasuhde laskussa
👉 Kestävyysvaje pienentynyt yli 4 prosentista/BKT noin 2,5 prosenttiin/BKT pandemiasta huolimatta.

Selvää on, että ensi vaalikaudellakaan ei varmasti ole vain helppoja päätöksiä edessä. Paljon on työtä edessä kasvun, työllisyyden ja julkisen talouden kestävyyden eteen. Mutta se minkä oppositiojohtaja aktiivisesti unohtaa on, ettö työmaa olisi kuitenkin moninkertainen ilman Marinin hallituksen kasvu- ja työllisyyslukuja.

Oikea kysymys kuuluu, jatketaanko vahvaa kasvun ja työllisyyden linjaa vai palataanko keppilinjalle. Orpon vaihtoehto: 1,5 miljardin jäätävät leikkaukset kaikkein heikoimmassa asemassa olevien turvaan olisi paluu menneisyyteen.