SDP:n Lindtman: Stubbin puheet voivat käydä kalliiksi

SDP:n varapuheenjohtaja Antti Lindtman arvostelee pääministeri Alexander Stubbia (kok) sekavista kannanotoista. Stubb on Financial Timesin mukaan valmis avaamaan neuvottelut uudelleen Kreikan lainoista. Vielä viikko sitten Stubb sanoi samassa lehdessä, että helpotuksia ei pidä tehdä.

”Ristiriitaisten viestien lähettäminen maailmalle hämärtää Suomen linjaa eurokriisin hoidossa. Pääministeri Stubbin sekavat puheet voivat käydä kalliiksi. Kyseessä on suomalaisten veronmaksajien rahat”, Lindtman sanoo.

Lindtmanin muistuttaa, että Stubbin oma puolue kokoomus myönsi kahdenvälisiä lainoja Kreikalle edellisellä hallituskaudella.

”Porvarihallituksen antamat kahdenväliset lainat ovat nyt vaarassa. Siis kokoomus ja keskusta lähettivät suomalaisten veronmaksajien rahoja kriisimaihin. SDP vaati muutosta eurokriisin hoitoon ja linja muuttui: tällä hallituskaudella Suomesta ei ole lähtenyt sentin senttiä kriisimaihin.”

Lindtman pitää erittäin tärkeänä, että Suomella on vakuudet, jotka turvaavat suomalaisten veronmaksajien asemaa.

”SDP haluaa turvata suomalaisten veronmaksajien rahat. Siksi SDP vaati ja sai vakuudet. Voin kertoa pääministerille, mikäli asia on hänelle epäselvä, että Suomi ei luovu vakuuksista.”