SDP:n Lindtman: Microsoftin pidettävä lupauksestaan sitoutua Suomeen

Nokian matkapuhelintoimintojen Microsoftille myynnin yhteydessä yhtiön johto kertoi vahvana viestinään sitoutumisestaan Suomeen. Yhtiö kehui suomalaista osaamista ja laatua sekä ilmoitti pitävänsä tärkeänä suomalaisten osuudesta Microsoftilla.

Nyt julkisuuteen tulleiden tietojen mukaan yhtiö suunnittelee laajaa henkilöstön vähentämistä, myös Suomessa.

SDP:n varapuheenjohtaja Antti Lindtman vaatii Microsoftia pitämään kiinni aiemmin julkisesti ilmoittamastaan sitoutumisesta ja lunastamaan lupauksensa uuden työn luomisesta Suomeen.

– Nyt ei ole aika lyhytnäköisille henkilöstöleikkauksille. Yhtiön on täysimääräisesti hyödynnettävä osaavaa suomalaisten ammattilaisten joukkoa, Antti Lindtman painottaa.

– Jos työpaikkoja täällä vähennetään, on yhtiön tarjottava henkilöstölle vähintään edeltäjänsä kaltaisia siltoja työstä työhön.