SDP:n Kymäläinen: Varoja väylille – lisätalousarvio varmistaa infrahankkeiden jatkumisen

Hallitus julkaisi torstaina neljännen lisätalousarvion, jossa suunnattiin lisävaroja mm. käynnissä oleviin liikennehankkeisiin.

— Meriliikennettä ja viiden maakunnan lentoliikennettä tuetaan. Tämä on uutinen, jota on odotettu maakuntien kasvukeskuksissa ja satamakaupungeissa. Parempi liikenneinfra merkitsee suurempaa elinvoimaa ja kasvun mahdollisuuksia, liikenne- ja viestintävaliokunnan puheenjohtaja Suna Kymäläinen iloitsee.

Suomen väyläverkostossa on edelleen korjausvelkaa yli 1500 miljoonaa euroa, joten työtä sen umpeen kuromiseksi riittää.

— Minulla on suuret odotukset ensi vuodelle, kun uusista liikennehankkeista voidaan tehdä jälleen päätöksiä, Kymäläinen jatkaa.