Evästeasetukset

Välttämättömät evästeet

Nämä evästeet ovat välttämättömiä sivujemme teknisen toiminnan kannalta, eikä niitä voi kytkeä pois päältä. Toiminnalliset evästeet ovat keskeisiä esimerkiksi sivujemme selaamisen ja sivujemme ominaisuuksien käyttämisen kannalta.

Analytiikka

Nämä evästeet keräävät ainoastaan anonyymia tietoa siitä, kuinka sivujamme käytetään. Analytiikkaevästeiden avulla pystymme mittaamaan ja analysoimaan sivujemme toimintaa. Käytämme näitä evästeitä esimerkiksi tietääksemme, mikä sivujemme sisällöistä on suosittua sekä varmistaaksemme, että kävijät löytävät heille merkitykselliset sisällöt. Kaikki kerätyt tiedot ovat tilastollista aineistoa, eikä niistä voi tunnistaa henkilöitä. Voit kuitenkin halutessasi poistaa näiden evästeiden käytön milloin tahansa.

Kohdistus- ja mainosevästeet

Kohdennamme mainontaamme, jotta voimme tavoittaa SDP:n politiikasta kiinnostuneista ihmisiä mahdollisimman hyvin. Voimme käyttää näitä evästeitä esimerkiksi sinulle kohdennetun mainonnan täsmällisyyden ja kiinnostavuuden parantamiseen. Evästeitä voidaan käyttää myös sivujemme sisällön tekemiseksi sinua kiinnostavammaksi. Tietojen kerääminen perustuu selaimesi tai laitteesi yksilölliseen tunnistamiseen. Voit halutessasi poistaa näiden evästeiden käytön milloin tahansa.

SDP:n Kymäläinen: Monipuolisella keinovalikoimalla vähennetään päästöjä oikeudenmukaisesti

Ajankohtaista 14:09

Liikenne- ja viestintävaliokunnan puheenjohtaja, kansanedustaja Suna Kymäläinen (sd.) on tyytyväinen siihen, että työ liikenteen päästöjen vähentämiseksi on nyt saanut lähtölaukauksen. Liikenne- ja viestintäministeriö on tänään lähettänyt lausuntokierrokselle fossiilittoman liikenteen tiekartan.

– Nyt lausunnoille lähteneessä tiekarttaluonnoksessa esitetään niitä toimia, joiden avulla liikenteen päästöt saadaan puolitettua vuoteen 2030 mennessä verrattuna vuoden 2005 tasoon. Kaikki puolueet ovat yhdessä sitoutuneet päästöjen puolitustavoitteeseen, ja nyt Sanna Marinin (sd.) hallitus osoittaa kykynsä esittämällä konkreettisia keinoja sille, miten tähän tavoitteeseen tulevina vuosina päästään, Kymäläinen kehuu.

Hallituksen tiekarttaluonnos koostuu kolmesta vaiheesta. Nyt ensimmäiseen vaiheeseen luonnos ehdottaa yhteensä 19 kannustavaa toimenpidettä, jotka pyrkivät fossiilisten polttoaineiden korvaamiseen, autokannan uudistamiseen ja liikennejärjestelmän tehostamiseen. Toisessa vaiheessa arvioidaan muun muassa etätyön ja liikenteen uusien palvelujen mahdollisuuksia päästövähennyskeinoina. Kolmannessa, ehdollisessa vaiheessa tulevana syksynä arvioitaisiin EU-tasolla tehtävien päästövähennyspäätösten riittävyyttä sekä pohdittaisiin mahdollisia jatkotoimenpiteitä niiden täydentämiseksi.

– Pidän tärkeänä liikenne- ja viestintäministeri Timo Harakan (sd.) viestiä siitä, että meillä on intohimoja päästövähennysten suhteen, mutta ei minkäänlaista himoa verotuksen suhteen. Olenkin erittäin optimistinen sen suhteen, että nyt esitettävillä toimilla saadaan hyviä tuloksia aikaan. Keskeisin asia mielestäni kuitenkin on, että liikenteen päästöjä vähennetään kaikkien kannalta oikeudenmukaisesti. Tutkimusten mukaan vuoden 2030 päästövähennystavoite saavutetaan, mikäli kaupunkiseuduilla saadaan vähennettyä merkittävästi yksityisautoilua ja lisättyä muiden kulkutapojen käyttöä tai kolme viidestä autosta siirtyy käyttämään fossiilitonta polttoainetta. Täsmätoimilla tämä tavoite on siis meille saavutettavissa, Kymäläinen päättää.