Evästeasetukset

Välttämättömät evästeet

Nämä evästeet ovat välttämättömiä sivujemme teknisen toiminnan kannalta, eikä niitä voi kytkeä pois päältä. Toiminnalliset evästeet ovat keskeisiä esimerkiksi sivujemme selaamisen ja sivujemme ominaisuuksien käyttämisen kannalta.

Analytiikka

Nämä evästeet keräävät ainoastaan anonyymia tietoa siitä, kuinka sivujamme käytetään. Analytiikkaevästeiden avulla pystymme mittaamaan ja analysoimaan sivujemme toimintaa. Käytämme näitä evästeitä esimerkiksi tietääksemme, mikä sivujemme sisällöistä on suosittua sekä varmistaaksemme, että kävijät löytävät heille merkitykselliset sisällöt. Kaikki kerätyt tiedot ovat tilastollista aineistoa, eikä niistä voi tunnistaa henkilöitä. Voit kuitenkin halutessasi poistaa näiden evästeiden käytön milloin tahansa.

Kohdistus- ja mainosevästeet

Kohdennamme mainontaamme, jotta voimme tavoittaa SDP:n politiikasta kiinnostuneista ihmisiä mahdollisimman hyvin. Voimme käyttää näitä evästeitä esimerkiksi sinulle kohdennetun mainonnan täsmällisyyden ja kiinnostavuuden parantamiseen. Evästeitä voidaan käyttää myös sivujemme sisällön tekemiseksi sinua kiinnostavammaksi. Tietojen kerääminen perustuu selaimesi tai laitteesi yksilölliseen tunnistamiseen. Voit halutessasi poistaa näiden evästeiden käytön milloin tahansa.

SDP:n Kymäläinen: Liikenneratkaisut avainasemassa kasvukeskusten menestymisessä

Ajankohtaista 20:16

”Panostukset Kaakkois-Suomen liikenneverkostoihin ovat koko Itä-Suomen etu”, totesi liikenne- ja viestintävaliokunnan puheenjohtaja, SDP:n kansanedustaja Suna Kymäläinen.

Kymäläinen osallistui SuomiAreenassa Kouvolan kaupungin järjestämään keskustelutilaisuuteen ”120 km/h seinään – Rakennemuutoksesta nousseen Kouvolan tarina”. Keskustelussa pohdittiin sitä, miten elämiseen liittyvät ratkaisut, kaupunkien välinen yhteistyö ja valtion tuki yhdessä muodostavat kaupunkien kasvualustan.

Syntyvyyden lasku ja väestön ikääntyminen ovat maalanneet monissa kunnissa synkkiä varjoja horisonttiin.

– Vaikka realiteetit tiedetään, kasvunpaikkoja täytyy aktiivisesti hakea. Yritykset luovat asuinpaikkaansa valitseville opiskelijoille ja perheestä haaveileville nuorille ne tulevaisuuden kiinnittymisen paikat, Kymäläinen huomauttaa.

Ilman rohkeita kokeiluja ja avoimuutta, menestystarinoita ei saavuteta.

– Kouvola edustaa esimerkkiä Kaakkois-Suomen kaupungista, jossa alueen vahvuudet on valjastettu viisaasti käyttöön kiinnittyen kysyntävetoisiin aloihin. Kouvola on onnistunut yhdistämään toimivan arjen ja elinkeinoelämän niin asukkaiden kuin yritysten hyväksi, Kymäläinen sanoo.

– Kouvolalla on tarjota pääkaupunkia edullisempaa asumista monipuolisten harrastusmahdollisuuksien ohella. Jos työmatkayhteydet raiteilla nopeutuvat, tämä tulee vähentämään pääkaupunkiseudulle pakkautuvaa muuttoliikettä. Nopeiden junayhteyksien rakentamisella voi siis olla mittavia vaikutuksia alueiden elinvoimaisuuden säilyttämisessä.

– Kaupungeilla on myös ratkaiseva rooli ilmastonmuutoksen torjumisessa. Ne, jotka osaavat hyödyntää kestävän kehityksen mahdollisuudet, tulevat pärjäämään kansainvälisessä kilpailussa, muistuttaa Kymäläinen.

Laajaa kiistelyä on käyty siitä, kumpi Itäisen Suomen hankkeista tulisi käynnistää ensin – Porvoosta Kouvolaan kulkeva Itärata vai Porvoon kautta Kotkaan kulkeva itäinen rantarata?

– Ottamatta kantaa järjestykseen, on tärkeää, että Itäradan suunnittelu käynnistetään jo nyt. Yhteisen tahtotilan löytyminen on keskeistä esimerkiksi kaavoituksen osalta, joka taas mahdollistaa itse hankkeen toteuttamisen.

– Tärkeintä on, että isoja investointeja kohdennetaan tasapuolisesti ympäri maan. 12-vuotisessa valtakunnallisessa liikennejärjestelmäsuunnitelmassa hankkeita viedään koko Suomen osalta niin, että elinkeinoelämän ja ihmisten tarpeet turvataan, Kymäläinen sanoo.