Evästeasetukset

Välttämättömät evästeet

Nämä evästeet ovat välttämättömiä sivujemme teknisen toiminnan kannalta, eikä niitä voi kytkeä pois päältä. Toiminnalliset evästeet ovat keskeisiä esimerkiksi sivujemme selaamisen ja sivujemme ominaisuuksien käyttämisen kannalta.

Analytiikka

Nämä evästeet keräävät ainoastaan anonyymia tietoa siitä, kuinka sivujamme käytetään. Analytiikkaevästeiden avulla pystymme mittaamaan ja analysoimaan sivujemme toimintaa. Käytämme näitä evästeitä esimerkiksi tietääksemme, mikä sivujemme sisällöistä on suosittua sekä varmistaaksemme, että kävijät löytävät heille merkitykselliset sisällöt. Kaikki kerätyt tiedot ovat tilastollista aineistoa, eikä niistä voi tunnistaa henkilöitä. Voit kuitenkin halutessasi poistaa näiden evästeiden käytön milloin tahansa.

Kohdistus- ja mainosevästeet

Kohdennamme mainontaamme, jotta voimme tavoittaa SDP:n politiikasta kiinnostuneista ihmisiä mahdollisimman hyvin. Voimme käyttää näitä evästeitä esimerkiksi sinulle kohdennetun mainonnan täsmällisyyden ja kiinnostavuuden parantamiseen. Evästeitä voidaan käyttää myös sivujemme sisällön tekemiseksi sinua kiinnostavammaksi. Tietojen kerääminen perustuu selaimesi tai laitteesi yksilölliseen tunnistamiseen. Voit halutessasi poistaa näiden evästeiden käytön milloin tahansa.

SDP:n Kymäläinen: Itärata etenee viimein

Ajankohtaista 08:06

Liikenne- ja viestintävaliokunnan puheenjohtaja, kansanedustaja Suna Kymäläinen (sd.) iloitsee tänään julkaistusta talouspoliittisen ministerivaliokunnan päätöksestä puoltaa uuden itäisen raideliikenneinvestoinnin edistämistä liikenne- ja viestintäministeriön esittämän Lentorata–Porvoo–Kouvola -raidelinjauksen pohjalta.

– Tämä on merkittävä voitto koko Itä-Suomelle ja lähtölaukaus sen elinvoiman edistämiselle. Itäradan vaikutusalueen maakunnilla on selkeä tahtotila hankkeen käynnistämiseksi. Itäradan vaikutusalueeseen kuuluu seitsemän maakuntaa, 16 kaupunkia, lähes kaksi miljoonaa ihmistä sekä 850 000 työpaikkaa, joten kyseessä on kiistatta merkittävä hanke, Kymäläinen toteaa.

Seuraavaksi liikenne- ja viestintäministeriö käynnistää talouspoliittisen ministerivaliokunnan päätöksen mukaisesti neuvottelut kuntien kanssa Itärata-hankeyhtiön perustamisesta ja osapuolten rahoitusosuuksista samaan tapaan kuin meneteltiin Turun tunnin junan ja Suomi-radan yhteydessä.

– Itäradalla olisi merkittäviä vaikutuksia koko alueen talouskehityksen ja työllisyyden kannalta. Nopeammat junayhteydet näkyisivät paitsi henkilöliikenteessä ja matkustuksessa myös yritysten investointipäätöksissä. Hankkeen eteneminen on merkki siitä, että Itä-Suomea kehitetään tasaveroisesti Länsi-Suomen kanssa, Kymäläinen päättää.