SDP:n kuntavaalikärjissä kaikki pidetään mukana

Ovelta ovelle -kampanjointia

SDP julkaisi tänään kuntavaalien kärkiteemansa. Kevään vaalien kolme teemaa ovat:

Satsaukset sivistykseen ovat satsauksia tulevaisuuteen

Sivistys on kykyä tehdä valintoja, ymmärtää niiden seurauksia ja arvioida seurauksia kriittisesti. Niin omassa elämässä kuin yhteiseksi hyväksi. Viime vuosien yhteiskunnallinen kehitys meillä ja maailmalla on jälleen muistuttanut, miksi sivistys on niin tärkeä itseisarvo. Sivistys on vastuuta yhteisestä maailmastamme ja tulevaisuudestamme.

Hyvinvointia kaikissa elämän vaiheissa

Päämäärämme on aina suojella heikommassa asemassa olevia ihmisiä. Jos et muuten tiedä, mitä teet, ole heikomman puolella. Jokainen meistä tarvitsee joskus tukea elämässään. Siksi pidämme kiinni vahvasta pohjoismaisesta hyvinvointivaltiostamme – palveluineen ja turvaverkkoineen.

Uudistuva ja elinvoimainen kunta

SDP on kaikkialla Suomessa asuvien ihmisten puolue. Me haluamme kehittää kaikkien kuntien elinvoimaisuutta. Pohjoismaisen hyvinvointivaltiomme tulevaisuuteen vaikuttaa konkreettisesti kuitenkin myös se, miten Suomen eri alueita ja niiden elinvoimaisuutta vahvistetaan.

Yhteensä SDP lähtee kuntavaaleihin kolmella teemalla ja yhdeksällä esityksellä, joilla halutaan varmistaa, ettei yhdenkään lapsen tai opettajan tarvitse olla homekoulussa, että jokaisella lapsella on oikeus ilmaiseen varhaiskasvatukseen, että yhteiset verovarat käytetään yhteisiin palveluihin, että jokaisella on mahdollisuus arvokkaaseen vanhuuteen ja että jokaisella on mahdollisuus työhön ja kohtuuhintaiseen kotiin.

SDP tulee käymään kampanjaansa ihmisten äänellä, inhimillisten tarinoiden kautta. Vaaleihin puolue lähtee hyvällä ehdokasasettelulla. Yhteensä 6072 ehdokkaallaan SDP:llä on erittäin kattava lista koko Suomessa. Haluamme pitää kaikki mukana.

Tutustu SDP:n kuntavaalikärkiin suomeksi täältä.

Tutustu SDP:n kuntavaalikärkiin ruotsiksi täältä.