SDP:n kuntamäärälinjaus on 160-170 kuntaa

SDP on viime kesänä puoluekokouksessa linjannut kuntamääräasiaa ja ohessa on ote päätöksestä.  ”Vahvat peruskunnat rakentuvat 160-170 työssäkäyntialueen varaan, jotka ovat toiminnallisesti eheitä sekä taloudeltaan itsenäisiä ja vahvoja. Selkeä kuntarakenne mahdollistaa järkevän palvelutuotannon sekä yhdyskuntasuunnittelun ja ehkäisee haitallista kilpailua kuntien välillä.”

Asiakirja, josta tuo SDP:n kanta on luettavissa löytyy internetistä. Siihen voi tutusta tästä. Sen sivulta 13 löydät kunta-asioita koskevat päätökset. Ohessa on myös Yleisradion uutinen kuntamäärä -asiasta.

Pääministeri Kiviniemi on toistuvasti esiintynyt väärin tiedoin kuntamääräasiassa. Kiviniemi väite, että SDP ajaa sadan kunnan mallia Suomeen ei siis pidä paikkaansa. Pääministeri Kiviniemi olisi pienellä perehtymisellä SDP:n päätöksiin välttänyt tämän virheellisen tiedon levittämisen.