SDP:n Koskinen: Soinin EU nyppisi rusinat pullasta

SDP:n eurovaaliehdokas Johannes Koskinen (sd.) on ilahtunut, että perussuomalaisten puheenjohtaja Timo Soini (ps.) on rehellisesti ja avoimesti nyt kertonut millaista EU:ta hänen puolueensa ajaa. Kiertely ja kaartelu sekä juupas-eipäs -näytelmä kysymyksen ympärillä on loppunut.

– Soinin EU keskittyisi kaupan ja talouden palvelemiseen, sosiaalisen kehityksen, vakaamman Euroopan ja rauhanprojektin saadessa jäädä sivuun. Soinin EU nyppisi rusinat pullasta, ilman vastuunkantoa. Tämä kävi viimeistään nyt selväksi, kun hän on voimakkaasti kritisoinut EU:n aktiivisuutta Ukrainan kriisin ratkaisemisessa.

Koskinen korostaa rauhantyön tärkeyden lisäksi sosiaalisesti kestävän kehityksen merkitystä. Nykyinen oikeistovetoinen komissio on ollut haluton edistämään työelämän ja työntekijän suojeluun liittyviä lakihankkeita. Markkinat tarvitsevat sääntelyä toimiakseen kestävällä tavalla.

– Soinin EU on kylmän kalsea mitä tulee työntekijöihin, kuluttajaan ja kansalaisiin. Soinin EU rajoittuisi vapaakauppaan eikä olisi läsnä siellä missä ongelmia ratkotaan. Eikä todellakaan siellä, missä vastuuta lähialueen vakaudesta kannetaan.