SDP:n Kärnä: Soinilta hyvä avaus

Mistä johtuu Soinin yhtäkkinen into hallitukseen? kysyy SDP:n kansanedustaja Jukka Kärnä.

Perussuomalaisten puheenjohtaja Timo Soini on tehnyt myönteisen ja tärkeän uuden linjauksen sanoessaan puolueen olevan valmis hallitusvastuuseen. Kaksi vuotta sitten puolue piti vielä parempana oppositioon jäämistä. Äänestäjät toivovat kuitenkin, että heidän antamallaan äänellä on vaikutusta, eivätkä puolueet jää vapaaehtoisesti rannalle huutelemaan.

–          Vaikeina aikoina tarvitaan kaikilta puolueilta kykyä vastuulliseen toimintaan. Jos Soinin puheenvuoro on merkki vakavasta linjan tarkistamisesta, se on syytä toivottaa tervetulleeksi. Samalla on hyvä muistaa, että hallitusvastuu vaatii aina kykyä kompromisseihin ja myös toisten kuuntelemiseen sekä kykyä vastuun kantamiseen, toteaa Kärnä.

Kuntapolitiikan kokemuksista tämän pitäisi olla perussuomalaisille jo tuttua.