SDP:n Kari tyytyväinen valtiovarainvaliokunnan määrärahalisäyksiin Hämeen alueen tieverkkoon

11.12.2020

Eduskunnan valtiovarainvaliokunta sai perjantaina valmiiksi mietintönsä valtion ensi vuoden talousarvioesityksestä. Samalla valiokunta päätti esityksistään talousarvion määrärahalisäyksiksi. Kansanedustaja Mika Kari (sd.) on tyytyväinen määrärahalisäyksiin, joita kohdentuu myös Hämeen alueelle.

– Valtiovarainvaliokunta kohdensi määrärahalisäyksiä sekä Päijät-Hämeen että Kanta-Hämeen tieverkon parantamiseen. Saloistentien kunnostus Janakkalassa, VT 2:n parantaminen Humppilassa ja Mäntsäläntien liittymän siirtäminen Kärkölässä ovat kaikki tervetulleita ja tärkeitä panostuksia alueellemme, Kari kiittelee.

Päijät-Hämeen näkökulmasta Kari pitää Mäntsäläntien liittymän siirtämistä Koskisen Oy:n kohdalta tärkeänä panostuksena liikenneturvallisuuteen. Valtiovarainvaliokunta kohdensi 350 000 euroa liittymän siirtämiseen.

– Liittymä kytkeytyy tiiviisti Koskisen Oy:n merkittävään sahainvestointiin. Uusi liittymä parantaa turvallisuutta ja sujuvoittaa raskaan liikenteen kulkua alueelle. Esitimme jo aikaisemmin hanketta lisättäväksi talousarvioon yhteisellä talousarvioaloitteella kaikkien Hämeen vaalipiirin kansanedustajien voimin.

Hämeen alueelle kohdentuvat valtiovarainvaliokunnan liikennejaoston alaiset määrärahalisäykset:

Mt 295 Mäntsäläntie, liittymän siirtäminen Koskisen Oy:n kohdalla, Kärkölä, 350 000 euroa.

Mt 13857 Saloistentien kunnostus, Janakkala, 400 000 euroa.

VT 2:n parantaminen välillä vt 9 – mt 232, Humppila, 600 000 euroa.