SDP:n kansanedustajilta kirjallinen kysymys rahoitusmarkkinaverosta

SDP:n kansanedustajat vaativat Suomen hallitukselta toimenpiteitä yleisen rahoitusmarkkinaveron edistämiseksi.

Euroopan sosialidemokraatit, yhteistyössä ammattiyhdistysliikkeen ja lukuisten kansalaisjärjestöjen kanssa ovat vaatineet veron toteuttamista laajalla kampanjalla. Osana tätä kampanjaa 37 sosialidemokraattien kansanedustajaa jätti perjantaina SDP:n puheenjohtajan Jutta Urpilaisen johdolla hallitukselle kirjallisen kysymyksen, jossa perätään hallitukselta keinoja yleisen rahoitusmarkkinaveron toteutumisen edistämiseksi.

Euroopan sosialidemokraatit järjestävät mantereen laajuisen kampanjapäivän lauantaina 24.4. rahoitusmarkkinaveron puolesta. Euroopassa järjestetään kaiken kaikkiaan noin 50 tilaisuutta. Suomen hallituksella olisi nyt tuhannen taalan paikka olla mukana laajassa rintamassa rakentamassa vakaampia rahoitusmarkkinoita.

Suomessa SDP:tä lähellä oleva ajatushautomo Kalevi Sorsa säätiö järjestää yhteistyössä Vasemmistofoorumin kanssa rahoitusmarkkinaveroa ja sen toteutusta koskevan keskustelutilaisuuden Suomen sosiaalifoorumissa.