SDP:n kansanedustaja Riitta Mäkinen: Jyväskylälle ansaitusti 131 000 euron valtionavustus kestävän liikkumisen edistämiseen

Liikenne- ja viestintäministeriö ja Traficom julkaisivat tänään yli miljoonan euron edestä valtionavustuksia kevyelle liikenteelle. Tavoitteena on tukea ja edistää kestäviä liikkumistapoja.

SDP:n kansanedustaja Riitta Mäkinen iloitsee Jyväskylän saamasta potista, joka on yhteensä 131 000 euroa.

– Jyväskylä on tehnyt pitkäjänteistä työtä Suomen liikuntapääkaupunkina erityisesti liikunnan terveyshyötyjen tutkimuksessa ja ihmisten omaehtoisen liikunnan tukemisessa. Jyväskylän kaupunkistrategian keskeinen kärki on kestävän kehityksen edistäminen ja nyt saatu avustus tukee työmatka- ja vapaa-ajan pyöräilyä, jota kaupunki edistää parhaillaan, Mäkinen kertoo.

Avustus jakaantuu Jyväskylän kestävän kehityksen yhdistyksen, JAPA ry:n, ja Jyväskylän kaupungin kesken. JAPA ry saa 85 000 euroa kestävän liikkumisen edistämiseen ja urheiluseurojen liikkumisen ohjauksen kehittämiseen Jyväskylän alueella.

– Lisäksi Jyväskylän kaupungille myönnetään yhteiskäyttöautopalvelun kehittämiseen sekä liikkumisen ohjauksen vaikuttavuustutkimukseen yhteensä 45 975 euroa, mikä on hienoa, koska julkisen liikenteen kehittäminen on keskeinen osa kestävän kehityksen painopisteitämme, Mäkinen kiittelee.