Evästeasetukset

Välttämättömät evästeet

Nämä evästeet ovat välttämättömiä sivujemme teknisen toiminnan kannalta, eikä niitä voi kytkeä pois päältä. Toiminnalliset evästeet ovat keskeisiä esimerkiksi sivujemme selaamisen ja sivujemme ominaisuuksien käyttämisen kannalta.

Analytiikka

Nämä evästeet keräävät ainoastaan anonyymia tietoa siitä, kuinka sivujamme käytetään. Analytiikkaevästeiden avulla pystymme mittaamaan ja analysoimaan sivujemme toimintaa. Käytämme näitä evästeitä esimerkiksi tietääksemme, mikä sivujemme sisällöistä on suosittua sekä varmistaaksemme, että kävijät löytävät heille merkitykselliset sisällöt. Kaikki kerätyt tiedot ovat tilastollista aineistoa, eikä niistä voi tunnistaa henkilöitä. Voit kuitenkin halutessasi poistaa näiden evästeiden käytön milloin tahansa.

Kohdistus- ja mainosevästeet

Kohdennamme mainontaamme, jotta voimme tavoittaa SDP:n politiikasta kiinnostuneista ihmisiä mahdollisimman hyvin. Voimme käyttää näitä evästeitä esimerkiksi sinulle kohdennetun mainonnan täsmällisyyden ja kiinnostavuuden parantamiseen. Evästeitä voidaan käyttää myös sivujemme sisällön tekemiseksi sinua kiinnostavammaksi. Tietojen kerääminen perustuu selaimesi tai laitteesi yksilölliseen tunnistamiseen. Voit halutessasi poistaa näiden evästeiden käytön milloin tahansa.

SDP:n Johan Kvarnström: On korkea aika panostaa valtatie 25:een ja kunnostaa Hanko–Hyvinkää-rata

Ajankohtaista 12:16

Kansanedustaja Johan Kvarnström (SDP) näkee Liikenneväyläviraston tänään esittelemässä investointiohjelmassa erittäin hyviä elementtejä. Hän pitää ohjelmaa tärkeänä ja on erityisen tyytyväinen Hanko–Hyvinkää-radan perusparannushankkeisiin ja valtatie 25:n parantamiseen. Samalla hän arvostelee sitä, että panostukset rantarataan eivät ole mukana.

– Sekä Hanko–Hyvinkää-radan perusparannus että valtatie 25:n kunnostaminen ovat yhteiskunnallisesti kannatettavia hankkeita. Radan perusparannuksen yhteydessä on selvitettävä kaksoisraiteen mahdollisuus muutamalla lyhyellä osuudella kapasiteetin vahvistamiseksi, sanoo viestintävaliokunnan jäsen Kvarnström Raaseporista.

– Valtatie 25:n tarpeet ovat olleet tiedossa pitkään. Tie ei nykyisellään ansaitse valtatien nimeä. On korkea aika määritellä vakavasti ne investoinnit, jotka tarvitaan kiireellisesti.

Yleisesti ottaen hän kiittelee ohjelmaa ja näkee sen luovan pitkäjänteisyyttä, mikä parantaa EU-rahoituksen edellytyksiä. On pidettävä mielessä, että kyseessä on ehdotus ohjelmaksi, jota päivitetään vuosittain. Tämä on siis vasta perusta ja lähtökohta, ei valmis suunnitelma.

Kvarnström kaipaa rantarataa

Kvarnström kuitenkin kritisoi sitä, että panostukset rantarataan loistavat poissaolollaan.

– Ensinnäkin tarvitsemme jatkoa perusparannukselle ja toiseksi muutaman ohituspaikan, eli kaksiraiteisen rataosuuden, joilla voidaan korjata nykyiset pullonkaulat, jotka saattavat aiheuttaa suuria häiriöitä liikenteeseen, sanoo Kvarnström. Hän muistuttaa myös, että rantarata on jo monen vuoden ajan ollut, ja tulee ehkä aina olemaankin, jos ”tunnin junaa” ei toteuteta, ainoa junayhteys Helsingin ja Turun välillä ja että on koko maan edun mukaista, että tämä yhteys toimii mahdollisimman sujuvasti.