SDP:n helsinkiläinen kansanedustaja Heinäluoma: Vapaavuoren syytös täysin kohtuuton

SDP:n kansanedustaja, Helsingin kaupunginvaltuutettu Eveliina Heinäluoma ihmettelee pormestari Jan Vapaavuoren kovia syytöksiä pääministeri Sanna Marinia kohtaan.

– Vapaavuoren syytös on täysin kohtuuton. Ei pääministeri Marin tai kukaan muukaan ole syyllistänyt lapsia ja nuoria. Nyt pormestarin kannattaisi vähentää kierroksia. Luulen aika monen kokevan tällaisen retoriikan tässä vakavassa tilanteessa täysin turhaksi, sanoo Heinäluoma.

– Olemme Suomessa onnistuneet koronan torjunnassa muihin maihin verrattuna hyvin. Se on ollut seurausta niin hallituksen oikea-aikaisista rajoitustoimista, viranomaisten toiminnasta kuin myös suomalaisten itsensä vastuullisesta käyttäytymisestä, sanoo Heinäluoma ja jatkaa:

– Koemme varmasti kaikki väsymystä ja turhautumista, mutta meidän päättäjien tulee keskittyä taudin tehokkaaseen torjuntaan. Koronatilanne on vakava ja taudin torjuminen ja ihmishenkien suojeleminen vaatii hallituksen sekä pääkaupungin yhteispeliä, Heinäluoma päättää.