SDP:n Heinäluoma tyytyväinen: Myllypuron Kehä I:n liittymä huomioitu hallituksen talousarvioesityksessä

Myllypuron Kehä I:n liikennevaloliittymä Helsingissä on erittäin vilkkaasti liikennöity ja onnettomuusherkkä. Tilanne on tänä syksynä kärjistynyt entisestään, sillä Metropolia-ammattikorkeakoulun yli 6000 opiskelijan kampus avattiin syksyllä 2019 Myllypuroon.

Tästä syystä SDP:n kansanedustaja Eveliina Heinäluoma on tyytyväinen valtionvarainvaliokunnassa tehtyihin lisäyksiin koskien hallituksen talousarvioesitystä. Esityksessä varataan Myllypuron Kehä I:n liittymän rakennussuunnittelun käynnistämiseen 500 000 euron määräraha.

– Poliisin mukaan Myllypuron liikennevaloliittymä on liikenneonnettomuuksien näkökulmasta ollut aina esikaupunkiseudun vaarallisimpien liittymien joukossa. Kyseisessä liittymässä on sattunut vuosien saatossa paljon vakavia onnettomuuksia, joista osa on johtanut valitettavasti myös henkilövahinkoihin, kertoo Heinäluoma.

– Tästä syystä on tärkeää, että liittymä korjataan liikenneturvallisuuden takaamiseksi, linjaa Heinäluoma.