SDP:n Heidi Viljanen: Edustan uutta Kankaanpäätä politiikassa ylpeydellä

Valtioneuvosto on juuri hetki sitten päättyneessä istunnossaan päättänyt Honkajoen kunnan yhdistymisestä Kankaanpäähän perustuen Kankaanpään ja Honkajoen valtuustojen tekemiin myönteisiin päätöksiin yhdistymisestä. Kankaanpääläinen SDP:n kansanedustaja Heidi Viljanen pitää ratkaisua tarpeellisena.

– Kunnan tärkein tehtävä on tarjota asukkailleen heidän tarvitsemansa peruspalvelut. Uskon vapaaehtoisen kuntaliitoksen tarkoittavan yhteistyöhalukkuutta ja odotankin kovasti yhteisen tulevaisuuden rakentamista, toteaa Viljanen.

Lisäksi istunnossa päätettiin myöntää uudelle kunnalle 3,5 miljoonaa euroa yhdistymisavustusta, joka tulee käyttää uuden kunnan talouden vahvistamiseen. Viljanen pitää avustusta tärkeänä lisänä, koska sillä tuetaan uuden kunnan alkua. Työ alkaa jo tänään, kun Honkajoen ja Kankaanpään päättäjistä koostuva yhdistymishallitus kokoontuu suunnittelemaan uuden kunnan tulevaisuutta.

– Haluan kiittää kuntaministeri Sirpa Paateroa yhdistymisavustuksesta, joka on alueen taloudelle merkityksellinen ja vahvistaa ja tukee kuntaamme. Odotan yhteistyötä innolla ja uskon ja luotan siihen, että hyvän yhteistyön ansiosta meillä on ensi vuoden alusta alkaen vahva Kankaanpään kaupunki, jota edustan valtakunnan politiikassa suurella ylpeydellä, Viljanen päättää.