SDP:n Gustafsson toivoo vappupuheessaan punamultaa hallituksen pohjaksi

Lähiviikkoina ratkeaa, millainen hallitus Suomeen syntyy. Keskustan kanssa on perinteisesti ollut helpompaa löytää yhteisymmärrys siitä, miten Suomesta kehitetään oikeudenmukaista ja tasapainoista yhteiskuntaa kuin esimerkiksi Kokoomuksen kanssa.

Kansanedustaja Jukka Gustafsson toivoo punamultaa hallituksen pohjaksi, Kokoomukselle hän soisi paikan vaihteeksi oppositiossa. Gustafsson pohti hallituspohjaa puheessaan Vappupäivänä Kyröskosken torilla.

– Keskustan kynnyskysymykset kannattaa ottaa tosissaan neuvottelujen kohteeksi. Keskustan vaalitappio voi kuitenkin ottaa niin lujille, ettei hallitusvastuu kiinnosta puoluetta riittävästi, epäilee Gustafsson.

– Keskustapuolueen kannatus ei välttämättä kasva oppositiossa, jossa todennäköisesti Perussuomalaiset ovat jo kokonsa tähden pääoppositiopuolue, jos he eivät hallitukseen etene, Gustafsson toteaa.

– On ollut hyvä asia, että puheenjohtaja Rinne on pitänyt perussuomalaisia samanarvoisena potentiaalisena hallituspuolueena kuin kaikkia muitakin. Aika pian olemme tässä asiassa viisaampia, sanoo SDP:n kansanedustaja Jukka Gustafsson.