SDP:n Eloranta: Turpo-keskustelua käytävä nyt tiiviisti yhdessä

Tällä hallituskaudella, SDP:n pääministerivastuulla on eletty hyvin poikkeuksellisia aikoja lähes koko hallituskauden. Koronapandemian takia olemme olleet jopa poikkeusoloissa. Siitä huolimatta useita uudistuksia on saatu aikaan sekä työllisyysaste on ennätyksellisen korkealla.

Kaikkein kauaskantoisin päätös on kohta edessämme. Hallituksen turvallisuuspoliittinen selonteko saadaan kiirastorstaina. Siinä arvioidaan turvallisuusympäristömme muutosta. Tätä turvallisuusselontekoa eduskunta alkaa käsitellä heti pääsiäisen jälkeen. Silloin arvioidaan millaisia turvallisuuspoliittisia vaihtoehtoja meillä on käytettävissämme ja mikä niistä turvaa parhaalla tavalla kaikkien suomalaisten turvallisuuden.

– Onko Naton jäsenyyden hakeminen nyt paras vaihtoehto turvallisuutemme kannalla vai joku muu? On tärkeätä, että käymme asiasta perusteellisen keskustelun, mutta toki ripeästi. Demokraattisena liikkeenä on tärkeätä, että käymme tätä keskustelua SDP:ssä yhdessä,  Eloranta sanoi ja kannusti ihmisiä keskusteluun Varsinais-Suomen Sosiaalidemokraattien piirikokouksessa.

Perjantaina 8.4. eduskunnassa kuultiin Ukrainan presidentti Zelenskiyn koskettava puhe. Sen loppupuolella nousi esille toivo. Zelenskyi puhui viimeiset minuutit jo sodan jälkeisestä jälleenrakennuksesta ja löysi tästä yhteyden Suomen koulutusosaamiseen.
Hän kertoi siitä, miten sodassa on tuhottu myös kouluja ja päiväkoteja ja toivoi Suomelta apua jälleenrakennukseen ja erityisesti koulutusosaamisen tarjoamiseen. Presidentti Zelenskiy toivoi, että pääsemme modernisoimaan niitä tämän äärimmäisen julman sodan jälkeen.

-Synkkinäkin hetkinä tulee aina pitää yllä toivoa ja katsoa tulevaisuuteen valoisin silmin. Pidetään sitä ohjenuoranamme, Eloranta korosti.