SDP:n Eloranta: Eeva-Johanna Eloranta Suomen kansallisooppera ja –baletti sr:n hallintoneuvostoon

Opetus- ja kulttuuriministeriö on nimittänyt kansanedustaja, sivistysvaliokunnan varapuheenjohtaja Eeva-Johanna Elorannan edustajakseen Suomen kansallisooppera ja –baletti sr:n hallintoneuvostoon kaudelle 2022-2025.

On suuri kunnia saada aloittaa hallintoneuvoston jäsenenä yhdessä Suomen arvostetuimmista kansallisista taideinstituutioista. Suomen Kansallisooppera ja -baletti on Suomen suurin taidelaitos, jossa työskentelee esityskauden aikana yli 550 vakituista työntekijää ja yli 800 vierailijaa. Olen iloinen saadessani olla tällä tavoin tukemassa Kansallisoopperan ja -baletin arvokasta työtä, joka koskettaa lukuisia suomalaisia vuosittain, Eloranta sanoo.