SDP:n edustajat Kim Berg ja Matias Mäkynen kuntakiertueestaan: Tätä on odotettu!

SDP:n kansanedustajat Kim Berg ja Matias Mäkynen aloittavat 40 pohjalaiskuntaa kattavan kuntakiertueen. Tänään maanantaina vieraillaan kiertueen ensimmäisillä paikkakunnilla Vöyrillä ja Uudessakaarlepyyssä. Kiertue jatkuu aina marraskuuhun asti.

”On hienoa päästä viimein kiertämään. Koronan takia jouduimme peruuttamaan edellisen kiertueemme, joten uutta mahdollisuutta on odotettu”, kertoo kansanedustaja Matias Mäkynen.

Kuntakiertueen ohjelmassa on vierailuja paikallisissa yrityksissä, kunnan edustajien tapaamisia sekä yleisötilaisuuksia. Tarkoituksena on, että jokaisen kiertuepäivän yhteydessä olisi ainakin yksi yleisötilaisuus, jossa kansanedustajien tapaaminen onnistuisi kaikille lähialueilta.

”Kiertueen monipuolinen ohjelma takaa sen, että pääsemme kuulemaan laajasti näkemyksiä eri puolilla Etelä-Pohjanmaata, Keski-Pohjanmaata ja Pohjanmaata”, sanoo kansanedustaja Kim Berg.

”Kuntakiertue on Jutta Urpilaisen aloittama hieno perinne, jota me osaltamme haluamme jatkaa”, toteavat kansanedustajat Mäkynen ja Berg vielä lopuksi.

Ohjelma:

ma 13.6. Vöyri ja Uusikaarlepyy
la 18.6. Laihia, Mustasaari ja Vaasa
ma 20.6. Isojoki, Karijoki, Kauhajoki ja Teuva
to 14.7. Perho, Halsua, Veteli ja Kaustinen
ma 15.8. Pietarsaari, Kruunupyy, Pedersöre ja Luoto
ma 22.8. Seinäjoki, Ilmajoki ja Kurikka
ti 23.8. Isokyrö, Lapua ja Kauhava
ma 3.10. Lestijärvi, Toholampi, Kannus ja Kokkola
pe 7.10. Alavus ja Kuortane
la 8.10. Soini ja Ähtäri
ma 24.10. Evijärvi, Lappajärvi, Vimpeli ja Alajärvi
pe 11.11. Kristiinankaupunki
la 12.11. Kaskinen, Närpiö, Korsnäs ja Maalahti

Tarkemmat tapaamisajat ja -paikat löytyvät Matias Mäkysen ja Kim Bergin sosiaalisen median kanavista lähempänä ajankohtia.