SDP:n eduskuntavaalikampanjan kohtaamistavoite täyttyi tänään: Kansalaispaneeliin kampanjapelissä saavutettiin 490 000 kohtaamisen raja

SDP on vaalikampanjan aikana kohdannut tavoitteeksi asetetun 490 000 suomalaista. Tammikuussa 2019 alkaneessa kampanjapelissä on ollut mukana 163 SDP:n eduskuntavaaliehdokasta ja yli 400 kampanja-aktiivia. Pelissä mukana on ollut myös kaikki ehdolla olevat istuvat kansanedustajat.

– Olemme todella iloisia siitä, miten Kansalaispaneelin kampanjapeli otettiin vastaan ehdokkaiden ja aktiivien keskuudessa. Äänestäjien kohtaaminen, oli se sitten torilla, kauppakeskuksissa tai ihmisten ovilla, on ollut tärkeässä osassa SDP:n vaalikampanjaa. Haluamme olla ihmisiä lähellä ja kuulla mitä heillä on sydämellään. Ihmiset kaipaavat muutosta ja selkeitä näkemyksiä paremman tulevaisuuden rakentamiseksi. SDP:n tulevaisuuslinja kiinnostaa suomalaisia, sanoo SDP:n puoluesihteeri Antton Rönnholm.

Yli tuhat kohtaamista on tähän mennessä kertynyt jo 115 SDP:n eduskuntavaaliehdokkaalle. Ruotsissa demarit ylitti asettamansa kohtaamistavoitteen 15 prosentilla ja peittosi viimeiset gallupit neljällä prosenttiyksiköllä.

Kampanjapeli on SDP:n Kansalaispaneelin mobiiliversioon lisätty uusi ominaisuus. Peliominaisuus on SDP:n jäsenten käytössä. Muuten Kansalaispaneeli on kaikille kansalaisille avoin sovellus. Sen kautta pääsee viikoittain ottamaan kantaa ajankohtaisiin aiheisiin. Kansalaispaneeli on perustettu vuonna 2014.Leikkimielisessä kampanjapelissä pelaajat kirjaavat kohtaamisia omissa vaalipiireissään.

Ehdokkaat tukiryhmineen ja muut puolueaktiivit osallistuvat kampanjapelissä oman vaalipiirinsä tavoitteiden saavuttamiseen. Kaikki pelaajat pelaavat lisäksi yhdessä 490 000 kohtaamisen kokonaistavoitteen saavuttamiseksi. Kohtaamisten kirjaamista jatketaan vaalipäivään asti.