SDP:n eduskuntaryhmä ei hyväksy postilaisten työehtojen heikennyksiä

Sosialidemokraattinen eduskuntaryhmä kävi tänään torstaina ryhmäkokouksessaan laajan keskustelun Postin tilanteesta ja siihen liittyvästä Posti- ja logistiikka-alan Unioni PAU ry:n työtaistelusta. SDP:n eduskuntaryhmä ei hyväksy työehtojen heikennyksiä ja kiirehtii asian pikaista ratkaisemista.

-Kannatamme reilua yritystoimintaa ja pidämme tärkeänä, että työntekijä tulee palkallaan toimeen. Emme voi hyväksyä Postin aikeita työntekijöiden työehtojen heikennyksistä. Odotamme pikaisia ratkaisuja osapuolten pyytämältä vapaaehtoiselta ”sovittelulautakunnalta”, sanoo eduskuntaryhmän ensimmäinen varapuheenjohtaja Kristiina Salonen.

-Posti ei voi rakentaa kestävää yritystoimintaa palkkoja polkemalla. Tällaiseen toimintaan pyrkivään ”työehtoshoppailuun” on puututtava työmarkkinoilla. Haluamme edistää reilumpia työelämän pelisääntöjä, linjaa eduskuntaryhmän toinen varapuheenjohtaja Ilmari Nurminen.