SDP:n 1918-seminaari: Kansanvallan puolesta

SDP järjestää juhlaseminaarin 8.12.2018 klo 10-15 Helsingin Paasitornin juhlasalissa. Seminaari on osallistujille maksuton.

Matkakuluja ei valitettavasti voida korvata. Ruokailun vuoksi seminaariin on ilmoittauduttava ennakkoon täällä.

Ohjelma:

10.00 Musiikkiesitys
10.10 Tervetuloa, Helsingin työväenyhdistyksen toimitusjohtaja Osku Pajamäki
10.15 Seminaarin avaus, SDP:n puoluesihteeri Antton Rönnholm
10.30 Perinteen pohjalta uudelle tielle, SDP:n joulukuun 1918 puoluekokous ja sen merkitys parlamentaarisen demokratian kehittymiselle, professori Pauli Kettunen
11.00 Kommenttipuheenvuoro: Pyrkimys punamultaan ja maltilliset voimat parlamentarismin takaajina, yliopiston lehtori Jenni Karimäki
11.15 Kommenttipuheenvuoro: Kun alkoi olla jotakin, mitä puolustaa, professori Maria Lähteenmäki
11.30 SDP ja kolmas sortokausi, dosentti Mikko Majander
12.00-12.15 Kommenttipuheenvuoro: Aseveliakselin oikea jalka, professori Vesa Vares

Lounastauko

13.30 Musiikkia, Emma Kuntsi
13.40 Nuoret tulevaisuuden tekijöinä, Erkki Liikasen ja Mikkel Näkkäläjärven keskustelu