SDP:llä juhlapäivä Turussa lauantaina

Sosialidemokraatit viettävät Turussa lauantaina 8. elokuuta puolueen 110-vuotisjuhlaa. Päivän mittaan keskustellaan aatteen ja politiikanteon suunnasta. Ilta päättyy kansanjuhlaan Ravintola Koulussa.

Aatepoliittisessa seminaarissa (klo 12-14) tarkastellaan eurooppalaisen sosialidemokratian tulevaisuutta. Puhujina ovat professori Paavo Kettunen ja puheenjohtaja Jutta Urpilainen. Seminaarin puheenjohtaja on puoluesihteeri Ari Korhonen. Päätoimittaja Aimo Massinen vetää paneelin, johon osallistuvat SAK:n puheenjohtaja Lauri Lyly, STTK:n puheenjohtaja Mikko Mäenpää, kansanedustaja Heli Paasio ja tutkijatohtori Pilvi Torsti.

Ruotsinkielisen seminaarin (klo 12-14) aiheena on muukalaisvihamielisyys ja maahanmuutto. Mielipiteitä vaihtamassa ovat mm. varapuheenjohtaja Ilkka Kantola, kansanedustaja Maarit Feldt-Ranta ja Demarinuorten puheenjohtaja Heta Välimäki. Lisäksi Naisliitto järjestää keskustelutilaisuuden (klo 15-16) SDP:n nykytilasta ja tulevaisuudesta.

SDP sekä puolueen sisar- ja yhteistyöjärjestöt esittäytyvät tapahtumatorilla Aurajoen rannalla (klo 14-17). Turun kesäteatterin Kolme muskettisoturia –esitykseen on varattu lippuja juhlaväelle. Iltaa vietetään kansanjuhlassa Panimoravintola Koulussa (klo 18 -03). Tilaisuuden juontaa varapuheenjohtaja Pia Viitanen.

Päivä aloitetaan (klo 11-11.30) juhlahetkellä Työväentalon edessä. Puheen pitää puoluevaltuuston puheenjohtaja Jouni Backman. Suomen Työväenpuolueen (SDP:n) perustava kokous pidettiin Turun työväentalossa heinäkuussa 1899.

Tilaisuudet ovat avoimia eli kaikki kiinnostuneet ovat tervetulleita mukaan. Tapahtumakanslia Työnväentalossa on avoinna klo 10-16.

SDP:n puoluehallitus kokoustaa Turussa jo perjantaina 7. elokuuta.