SDP vahvisti presidenttiehdokkuutta tavoittelevat henkilöt ja jäsenäänestyksen aikataulun

SDP:n puoluehallitus vahvisti tänään kokouksessaan puolueen presidenttiehdokkuutta tavoittelevat henkilöt. Kansanedustajat Maarit Feldt-Ranta, Tuula Haatainen ja Sirpa Paatero asetettiin ehdolle jäsenvaaliin. Määräaika ehdokkaiden esittämiselle päättyi 26.6. Ehdokkuuteen vaadittiin vähintään 10 puolueosaston tai 250 jäsenen esitystä. Ehdotuksia tehtiin yhteensä 75 puolueosastosta eri puolilta maata.

”Olen erittäin tyytyväinen. Saimme jäsenvaaliin ehdokkaiksi erinomaisia ja kokeneita sosialidemokraatteja, jotka ovat jo nyt näyttäneet kykynsä viedä SDP:n tavoitteita eteenpäin myös presidentinvaaleissa”, iloitsee puheenjohtaja Antti Rinne.

Presidenttiehdokkaat tekevät lyhyen kiertueen elokuun alussa. Paikkakunnat ja ajankohdat vahvistetaan lähiaikoina. Kaikki kolme ehdokasta ovat mukana SuomiAreenalla Porissa.

SDP järjestää presidenttiehdokkaasta jäsenäänestyksen elokuussa. Äänestää voivat kaikki puolueen jäsenet, jäsenmaksun kesäkuun loppuun mennessä maksaneet sekä vapaajäsenet. Äänestys järjestetään sähköisenä 7.-13.8. ja postiäänestyksenä 17-30.8. Jäsenäänestyksen tulos vahvistetaan ja presidenttiehdokas valitaan puoluevaltuuston kokouksessa 2.9. Jyväskylässä.