SDP osallistuu hallitusneuvotteluihin

SDP on päättänyt osallistua hallitusneuvotteluihin. Hallituspohjan muodostavat kuusi puoluetta; vasemmistoliitto, vihreät, kokoomus, kristillinen liitto ja rkp. Hallituspohja on sama, six-pack -hallitus, jonka neuvottelut kariutuivat reilu viikko sitten.

SDP on omalta osaltaan valmis kantamaan vastuuta ja hakemaan ratkaisuja hallituksen muodostamiseen omien arvojensa pohjalta. Siitä mihin säätytalolla reilu viikko sitten asioissa jäätiin, on hyvä jatkaa.

Suomalaiset antoivat eduskuntavaaleissa selvän viestin siitä, että politiikan suunnan on muututtava. SDP jatkaa työtä, jotta uuden hallituksen ohjelmassa ja toiminnassa on päätöksiä, jotka muuttavat Suomen poliittista suuntaa, lisäävät ihmisten välistä tasa-arvoa ja oikeudenmukaisuutta sekä tuovat lisää työtä Suomeen.