SDP on postilaisten puolella!

Kansanedustaja Raimo Piirainen sanoo SDP:n olevan postilaisten puolella.

SDP on ollut ja tulee olemaan pienituloisten puolella. Postin mottiin ajautuneet työehtosopimusneuvottelut eivät tee tästä poikkeusta. Kenelle tilanteesta seuraa mitään hyvää, jos pienipalkkaisilta postilaisilta leikataan vielä lisää. Jono Kelan toimeentuloluukulla vain kasvaa, korostaa liikenne- ja viestintävaliokunnan jäsen Piirainen.

– Suomessa on lait ja toimintaohjeet, joiden kautta neuvottelemalla on haettava sovintoa vaikeisiinkin tilaisteisiin. Käsien pystyyn nostaminen yksipuolisesti ei ole ratkaisu – se ei kelpaa. Jos sovittelija ei riitä – on haettava leveämpiä hartioita ja suorempia selkärankoja, vaikka sovittelulautakunnan nimittämisellä, vaatii kajaanilainen Piirainen.

Aikaa ei ole hukattavaksi politikoinnille ja vahingot kasvavat. Postin henkilöstöä ei tule pilkkoa eri luokkiin, koska laki takaa kaikille tasa-arvoisen kohtelun työelämässä. Nyt on liikkeellä voimia, jotka yrittävät polkea lait ja periaatteet suohon, lopettaa Piirainen.