SDP nimesi uusia jäseniä valiokuntiin

SDP:n eduskuntaryhmä on nimennyt uusia edustajia valiokuntiin. Europarlamentaarikoksi siirtyvän Miapetra Kumpula-Natrin tilalle suuren valiokuntaan siirtyy Jouni Backman. Suuren valiokunnan puheenjohtajuudesta päätetään myöhemmin. Talousvaliokunnan paikan saa eduskuntaan Kumpula-Natrin tilalle nouseva Harry Wallin. Lisäksi Wallin siirtyy Riitta Myllerin tilalle perustuslakivaliokuntaan.

Jutta Urpilainen ottaa vastuulleen Backmanilta vapautuvan ulkoasiainvaliokunnan paikan sekä Jukka Gustafssonilla aiemmin olleen Suomen Pankin pankkivaltuuston paikan. Gustafsson siirtyy Kumpula-Natrin tilalle Finnveran hallintoneuvostoon. Eduskuntaan syksyllä sairaslomalta palaava Maarit Feldt-Ranta saa Johanna Ojala-Niemelän paikan hallintovaliokunnassa.

Kumpula-Natrin varajäsenyys ulkoasiainvaliokunnassa siirtyy Backmanille ja Backmanin varajäsenyys suuressa valiokunnassa Tuula Peltoselle.