SDP nimesi uudet ministerit

SDP:n puoluehallitus on tänään päättänyt esittää Susanna Huovista uudeksi peruspalveluministeriksi ja Pia Viitasta uudeksi asunto- ja viestintäministeriksi. Viitanen jättää nimityksen myötä tehtävänsä puoluevaltuuston puheenjohtajana. Asunto- ja viestintä ministeri Krista Kiuru esitetään uudeksi opetusministeriksi.

Kuluva neljän vuoden hallitustaival on ja on ollut täynnä suuria päätöksiä ja isoja yhteiskunnallisia uudistuksia. Keskeisiä tämän hallituskauden projekteja ovat nuorisotakuu, vanhuspalvelulaki sekä sote- ja kuntauudistukset. Ne ovat kaikki yhtä ministerikautta pidempiä projekteja, jotka vaativat herkeämätöntä työtä ja tulosten seurantaa.

SDP ilmoitti jo hallitustaipaleen alussa aikovansa toteuttaa ministerivaihdon hallituskauden aikana. Tänään tehdyt päätökset on tehty sovitun linjan mukaisesti.

Väistyvät ministerit ovat tehneet ansiokasta työtä saroillaan. Jokainen heistä on ollut keskeisessä roolissa tämän hallituskauden suurissa murrosprojekteissa ja vienyt läpi vaikeita uudistuksia aikana, joka on ollut taloudellisesti ja yhteiskunnallisesti erittäin haastava. Tämä väsymätön työ ansaitsee kaikkien kiitoksen.