SDP nimesi Urpilaisen valtiosihteerin ja talouspoliittisen erityisavustajan

SDP:n puoluehallitus on päättänyt esittää nimitettäväksi valtiovarainministeri Jutta Urpilaisen poliittiseksi valtiosihteeriksi Tuire Santamäki-Vuoren. Santamäki-Vuori on 58-vuotias kauppatieteiden tohtori, joka siirtyy tehtävään Julkisten ja hyvinvointialojen liitto JHL ry:n puheenjohtajan paikalta. Aiemmin Santamäki-Vuori on toiminut muun muassa Palkansaajien tutkimuslaitoksessa tutkimusjohtajana sekä laitoksen vs. johtajana.

Valtiovarainministerin talouspoliittisen erityisavustajan tehtävään puoluehallitus on päättänyt esittää nimitettäväksi VTM Ville Kopran. Kopra on 31-vuotias ekonomisti, joka siirtyy tehtävään Kalevi Sorsa -säätiön toiminnanjohtajan paikalta.