SDP nimesi neljä erityisavustajaa

SDP:n puoluehallitus päätti torstaina esittää nimitettäväksi neljä erityisavustajaa. Nyt nimitettävien erityisavustajien jälkeen SDP on nimennyt yhdeksän kymmenestä erityisavustajastaan ja kolme neljästä valtiosihteeristään.

Valtiovarainministeri Jutta Urpilaisen erityisavustajina aloittavat valt.yo Tage Lindberg, 40, ja VTM Arto Virtanen, 31. Lindbergistä tulee samalla SDP:n hallitusryhmän sihteeri. Lindberg siirtyy tehtävään Suomen Ekonomiliiton asiamiehen paikalta. Virtanen tulee Urpilaisen erityisavustajaksi SDP:n puoluetoimiston poliittisen sihteerin tehtävästä.

Peruspalveluministeri Maria Guzenina-Richardsonin erityisavustajaksi nousee OTM Martta October, 31. October siirtyy Guzenina-Richardsonin erityisavustajaksi sosialidemokraattisen eduskuntaryhmän lainsäädäntösihteerin paikalta.

Asunto- ja viestintäministeri Krista Kiurun erityisavustajaksi tulee VTM Mikael Hiltunen, 27. Hiltunen tulee erityisavustajaksi Finlands svenska socialdemokrater ry:n toimitsijan tehtävistä.