SDP kokoaa verkossa kansanliikettä

5.3.2009

Sosialidemokraatit kokoavat internetissä kansanliikettä estääkseen Vanhasen porvarihallituksen eläkepäätöksen toteuttamisen. Tätä tarkoitusta varten sosialidemokraatit ovat avanneet torstaina klo 10 internetsivut osoitteessa www.pelastaelakkeesi.fi.

Sivustolla ihmiset voivat osallistua kansanliikkeeseen eläkeiän nostoa vastaan ja kertoa omista ajatuksistaan eläkeiän nostoon liittyen. Osallistuminen ei velvoita mihinkään, tärkeintä on, ettei kukaan jää sanattomaksi asiassa, joka koskettaa kaikkia.

SDP tekee yhdessä muiden oppositiopuolueiden kanssa eläkeiän nostosta välikysymyksen. Sivustolla tarinansa jakaneiden ihmisten ajatuksista kerätään aineistoa myös eduskunnassa käytävään välikysymyskeskusteluun.

Pelastaelakkeesi.fi -sivustossa on ensimmäisten neljän tunnin aikana vieraillut jo noin 3 000 eri kävijää ja oman tarinansa on kertonut noin 120 ihmistä.