SDP kiittää – Tästä se tulevaisuustyö vasta alkaa!

Suurkiitos kaikille puolueemme ehdokkaita äänestäneille! Iso kiitos myös kaikille ehdokkaillemme ja vaalityössä mukana olleille.

”Jokainen SDP:n ehdokas ja heidän tukiryhmänsä ansaitsevat suuret kiitokset. Kiitos koko joukkueelle upeasta kampanjasta ja vaalityöstä! Olen ylpeä kampanjailmeestä, joka viestitti kykyä uudistaa ja uudistua sekä ohjelmatyöstä, joka loi vahvan pohjan käydä vaalitaistelua. Me teimme yhdessä positiivisen ja tulevaisuuteen katsovan kampanjan. Kaikkien puolesta – ei ketään vastaan.

Me voitimme vaalit. Edellisen kerran SDP on ollut eduskuntavaalien suurin puolue 20 vuotta sitten. Siis vuonna 1999. Edellisen kerran SDP on kasvattanut kannatustaan vuonna 2003. Vaalitulos on hyvin poikkeuksellinen eikä prosenttiluku ole se, mitä odotettiin, se pitää sanoa reilusti ääneen. Mutta Suomen puoluekenttä on muuttunut dramaattisesti ja näissä olosuhteissa SDP on ykkönen. Se on Suomen kansan tahto.

Kiitos onnitteluviesteistä ja terveisistä vaalivoiton jälkeen. Tästä se tulevaisuustyö vasta alkaa!

Tänään on muuten hyvä päivä liittyä SDP:hen ja tulla mukaan rakentamaan parempaa Suomea!”

Antti Rinne
SDP:n puheenjohtaja