SDP kiittää äänestäjiä – kiitoskahvit keskiviikkona

SDP:n puheenjohtaja Jutta Urpilainen kiittää lämpimästi kaikkia puolueemme EU-ehdokkaita äänestäneitä. Lisäksi Urpilainen kiittää kaikkia puolueen ehdokkaita ja kampanjoissa mukana olleita siitä valtavasta työmäärästä, jonka he ovat tehneet.

– Kampanjan henki on ollut myönteinen ja raikas, ja viestinyt uskoa omaan aatteeseemme. Tämän pohjalta on hyvä lähteä rakentamaan eduskuntavaalikampanjaa 2011, silloin kannatus todella mitataan, Urpilainen toteaa.

Urpilainen onnittelee SDP:n uusia europarlamentaarikkoja Mitro Repoa ja Liisa Jaakonsaarta. 45 335 ääntä kerännyt Jaakonsaari ja 71 517 ääntä saanut Repo ryhtyvät Euroopan parlamentissa työhön Ihmisten Euroopan puolesta.

Liisa Jaakonsaaren tilalle eduskuntaan nousee kajaanilainen Raimo Piirainen. 56-vuotias Piirainen on eläkkeellä oleva veturinkuljettaja ja SDP:n puoluehallituksen jäsen. Hän on toiminut muun muassa Kajaanin kaupunginvaltuuston puheenjohtajana ja Kainuun maakuntahallituksen varapuheenjohtajana.

SDP:n kannatus vaaleissa oli 17,5 prosenttia ja puolue sai ääniä 291 355 kappaletta. Äänestysprosentti oli 40,3.

Urpilainen toteaa SDP:n jatkavan työtä työllisyyden eteen.
– Työllisyys on meidän ykkösteemamme, sillä valitettavasti liian moni suomalainen on vailla työtä.