SDP kampanjoi lasten aseman parantamisen puolesta viikonloppuna

SDP kampanjoi ensi viikonloppuna maanlaajuisesti lasten aseman parantamisen puolesta. SDP:n perheiden ja lasten asema paremmaksi -kampanjaviikonloppu on osa SDP:n viime syksynä käynnistettyä kampanjalauantaisarjaa.

Työ ja perhe-elämä on voitava yhdistää entistä paremmin. Lapsella on oikeus vanhempiinsa. Samalla lapsiperheiden toimeentuloa ja palveluita on parannettava.

Tällä hetkellä pienituloisimmat lapsiperheet eivät hyödy lapsilisistä lainkaan, koska ne leikkaantuvat pois toimeentulotuesta. Tämä epäkohta on korjattava. Lapsiperheiden verotusta on kevennettävä ottamalla käyttöön lapsivähennys.

Kotihoidon, päivähoidon ja työn yhdistämisen on oltava helppoa ja sujuvaa. Tätä tavoitetta helpottaisi osittainen kotihoidon tuki, joka voidaan yhdistää osa-aikatyöhön.

Reilut mahdollisuudet oppimiseen kuuluvat kaikille lapsille. Ylisuurissa opetusryhmissä
näin ei tapahdu. Ryhmien koolle on laissa säädettävä yläraja.

SDP:n tavoite:

”Mikäli SDP on mukana seuraavassa hallituksessa, parannamme lapsiperheiden toimeentuloa lapsivähennyksellä ja lapsilisien etuoikeuttamisella, helpotamme työn
ja perhe-elämän yhteensovittamista ja varmistamme kaikille koululaisille reilut mahdollisuudet onnistuneelle opintielle.”

Jutta Urpilainen

Katso kampanjapäivien päätapahtumat täältä >>

Edelliset kampanjalauantait on järjestetty syyskuussa teemalla ”Nuorille töitä – nuorisotyöttömyydelle nollatoleranssi” ja lokakuussa teemalla ”verot maksukyvyn mukaan” sekä joulukuussa teemalla ”ei eläkeiän nostolle! – parempaa työelämää”, tammikuussa teemalla ”perusturvaan 100 euroa lisää” ja helmikuussa teemalla ”turvattu vanhuus”.