SDP julkisti vuosien 2005 ja 2006 rahoituksen

SDP on julkistanut puoluerahoituksensa vuosilta 2005 ja 2006. Saamistaan tuista puolue on julkistanut kaikki yli 2000 euron tuet, joiden antajien suostumuksen se on saanut.

SDP on nyt julkaisut yksityiskohtaisen puoluerahoituksensa vuosilta 2005-2008. Tuona aikana on pidetty presidentinvaalit 2006, eduskuntavaalit 2007 ja kunnallisvaalit 2008.

Vuosien 2005-2006 puoluerahoitus on rakenteeltaan hyvin samankaltainen kuin vuosina 2007-2008, joiden tiedot SDP on julkistanut aiemmin. Puoluetuen ja viestintätuen osuus on yhteensä noin 70 prosenttia kaikista tuotoista. Merkittävimmät yksittäiset tukijat ovat olleet Metallityöväen liitto, JHL, Palvelualojen ammattiliitto ja vuonna 2006 edellisten lisäksi Työväenlehdistön kannatusyhdistys TLKY ry.

Vuoden 2006 presidentinvaalikampanjan kokonaiskustannukset olivat 1 789 651 euroa. Tarkempi erittely kuluista on vuonna 2006 julkaistussa vaalirahoitusilmoituksessa (www.vaalit.fi-sivustolla).

SDP:n osuus Tarja Halosen vuoden 2006 presidentinvaalikampanjan tuesta oli reilu 400 000 euroa.

Puoluerahoitustietoja lisää www.demari.fi