SDP ei hyväksy Halla-ahon toimintaa

Sosialidemokraattinen eduskuntaryhmä on tyrmistynyt eduskunnan hallintovaliokunnan puheenjohtajan Jussi Halla-ahon (ps) toiminnasta.

– Halla-ahon lainvastainen toiminta, josta hän on saanut oikeuden tuomion, on jo sinänsä vakava asia. Asian tekee vielä vakavammaksi Halla-ahon julkinen kommentointi, jossa hän ylimielisesti vähättelee toimintaansa ja oikeuden siitä langettamaa tuomiota. Kansanedustajan, puhumattakaan tuomion perusteena olevia asioita käsittelevän valiokunnan puheenjohtajan tehtävästä käsin hänen kommenttinsa ovat käsittämättömiä , toteaa sosialidemokraattisen eduskuntaryhmän puheenjohtaja Jouni Backman.

Sosialidemokraattinen eduskuntaryhmä pitää hallintovaliokunnan työskentelyn, eduskunnan arvovallan ja Suomen kansainvälisen maineen kannalta hyvin valitettavana, että puheenjohtaja Halla-aho ei näe mitään syytä muuttaa käyttäytymistään, vaan aikoo jatkaa lainvastaista toimintaansa perussuomalaisten tuella.

Sosialidemokraattisen eduskuntaryhmän mielestä on tarpeellista, että kaikki eduskuntaryhmät käsittelevät tilannetta yhdessä.