SDP edelleen valmis hallitusvastuuseen

Sosialidemokraattien eduskuntaryhmä ja puoluehallitus pitävät valitettavana hallitustunnustelija Jyrki Kataisen kuuden puolueen hallitusneuvottelujen epäonnistumista. Sdp pyrki neuvotteluissa todelliseen tulokseen kansalaisten vaaleissa ilmaiseman tahdon mukaisesti. Eduskuntaryhmä ja puoluehallitus antavat puolueen neuvottelijoiden työlle ja johtopäätöksille täyden tuen.

Kansalaisten viesti vaaleissa oli selkeä. Kansa halusi muutoksen politiikkaan. Vanha hallitus sai selvän epäluottamuksen ja sen politiikan jatkamiselle ei ole perusteita.

SDP pitää välttämättömänä saada maahan nopeasti toimintakykyinen ja kansaa kokoavaa hallitus. Työllisyyden parantaminen, eriarvoisuuden vähentäminen ja tuloerojen kasvun pysäyttäminen ovat välttämättömiä tavoitteita. Sosialidemokraatit ovat valmiita osallistumaan tällaisen hallituksen aikaansaamista koskeviin neuvotteluihin.