Rinne valtiovarainministeriksi

SDP:n puoluevaltuusto päätti tänään vaihdoksista puolueen ministeriryhmässä. Puheenjohtaja Antti Rinne aloittaa valtiovarainministerinä 6.6. Rinteen valtiosihteerinä aloittaa Raimo Luoma. Luoma on koulutukseltaan oikeustieteiden kandidaatti ja työskentelee tällä hetkellä asianajajana. Aiemmin hän on toiminut muun muassa eri tehtävissä työ- ja elinkeinoministeriössä sekä pääministeri Paavo Lipposen EU-asioiden neuvonantajana.

Nykyisin valtiovarainministerin valtiosihteerinä työskentelevä Tuire Santamäki-Vuori siirtyy työministeri Lauri Ihalaisen valtiosihteeriksi.

SDP:n puoluevaltuusto päätti asiasta tänään pitämässään kokouksessa puoluehallituksen esityksen pohjalta. Sosialidemokraattinen eduskuntaryhmä antoi lausuntonsa päätökseen.