Rinne Pohjoismaiden sosialidemokraattien kokoukseen – Aiheena pohjoismainen hyvinvointimalli

SDP:n puheenjohtaja, valtiovarainministeri Antti Rinne matkustaa 11.11. Osloon SAMAKin kokoukseen. SAMAK on pohjoismaisen palkansaajaliikkeen yhteistyöjärjestö.

Kokouksen pääteemana on ”Pohjoismainen malli vuoteen 2030”. Osallistujat käyvät läpi pohjoismaiseen malliin keskittyvän NordMod2030-projektin ja keskustelevat poliittisesta asiakirjasta ”Me rakennamme Pohjolan”. Rinne tapaa myös Ruotsin ja Tanskan pääministeritStefan Löfvenin ja Helle Thorning-Schmidtin sekä muita pohjoismaisia kollegojaan.

Rinteen mukana kokoukseen matkustavat SDP:stä muun muassa puoluesihteeri Reijo Paananenja kansanedustaja Maarit Feldt-Ranta.